Filmiprogramm “DocPoindi paremik @ViimsiArtium” toob kevadhooajal publikuni kuus meeldejäävat linateost festivali eelnevatest aastakäikudest.
Dokumentaalfilmide eriprogrammi “DocPoindi paremik @ViimsiArtium” raames tulevad linastamisele festivali DocPoint Tallinn senise 15 toimumisaasta populaarseimad ja erilisemad filmid. Jaanuarist juunini kord kuus toimuvatel filmiseanssidel jõuab Viimsi Artiumi blackboxis ekraanile kokku 6 meeldejäävat linateost festivali eelnevatest aastakäikudest.
“Sel hooajal on DocPoindil hea meel kutsuda filmisõpru Viimsi Artiumisse osa saama DocPoindi publiku poolt festivalil läbi aastate enim armastatud filmidest. Need on ajaproovile vastu pidanud publiku lemmikud, mida iga päev suurelt ekraanilt ei näe ning mis tasuvad avastamist seekord Viimsi Artiumi blackbox-is,” ütleb DocPoint Tallinn programmi koostaja Filipp Kruusvall.
Uue aasta esimene seanss toimub 16. jaanuaril kui Viimsi Artiumi blackbox’is jõuab ekraanile Marie Amiguet ja Vincent Munier’i “Lumeleopard”. Prantsuse loodusfotograaf Vincent Munier ja reisikirjanik Sylvain Tessonasuvad erakordsele rännakule Tiibeti mägismaal, sooviga kohata salapärast lumeleopardit. Põnevad ootuspäevad toovad kaamera ette hundid, jakid, tiibeti rebased ja palju teisi. Filmimuusika on loonud Warren Ellis ja Nick Cave.
13. veebruaril linastub Sundance’i filmifestivali rahvusvahelise dokumentaalfilmide konkursi võidutöö ning Oscari nominent “Igavene mälu”. Hinnatud Tšiili dokumentalisti Maite Alberdi südantliigutav ja õrn linateos jutustab ajakirjanik Augusto Góngorast, kes tegutses aastakümneid selle nimel, et Pinocheti kuritegusid ei unustataks. Nüüd kustutab Alzheimeri tõbi aga halastamatult tema enese mälu. Mida rohkem ta unustab, seda suurema armastusega ümbritseb teda abikaasa Paulina.
13. märtsil tuuakse publikuni vene dokumentalistika suurkuju Viktor Kossakovski suurejooneline “Aquarela”. Kuigi pealkiri viitaks justkui leebele ja romantilisele lähenemisele vee stiihiale, on Kossakovski valinud kõiki meeli raputava ja pea tervet maakera hõlmava odüsseia, mis taandab inimese väikseks sipelgaks vee-elemendi võimsuse ees. Tegu on tehniliselt väga keeruka ja lausa füüsilist kogemust pakkuva vaatemänguga, mis on üles võetud uuenduslikus 96 kaadrit sekundis tehnikas ja see annab ekraanil veemöllule seninägematu voolavuse.
17. aprillil linastub Austria dokumentalisti Ulrich Seidl’i “Keldris”, kus näidatakse inimesi ja nende keldreid inimhinge veidruste ja pimedamate soppide paljastamise vanameistrile omases esteetilises võtmes.
15. mail linastuv “Veenus” ületab tabud ja valehäbid, avades publikule noorte naiste seksuaalfantaasiad. Filmi ajendiks on kahe Põhjamaade naisrežissööri Lea Globi ja Mette Carla Albrechtseni soov saada aru oma isiklikest seksi ja seksuaalsusega seonduvatest frustratsioonidest ning ihadest.
Hooaja lõpetab 12. juunil dokumentaalfilm “Rootsi Armastuse mudel”. Film heidab pilgu äärmuseni viidud individualismile Rootsi ühiskonnas. 40 aastat pärast Olof Palme reforme kõneleb statistika iseenda eest: 40% rootslasi elab üksinda ning selle numbriga on Rootsi maailma tipus. Režissöör Erik Gandini tõstatab küsimuse – mis on täiuslikkuseni viidud individualismi hind? Kas üksinda tipus olemine pole mitte kõle – koos vajadusega teiste abist sõltuda on kadunud ka suhtlemisoskused ja elu on muutunud jahedalt pragmaatiliseks ning tõsiseks. Kas inimarengu apoteoosini jõudnud Rootsi ühiskond pole hakanud iseennast saboteerima ning kas tuim ja empaatiavaene elu pakub ikka seda õnne, mis algselt loodeti?