Taka Mizuki lavastuse nimi “Doldrums” tähistab inglise keeles ekvatoriaalset vaikusvööndi, kus tuuled on olematud, nii et raske on navigeerida. Merenduse ajaloos on neil nö. surnud tsooni maine, sinna võisid laevad jääda nädalateks seisma ja meremeestel lõppesid söögi- ja joogivarud. Terminit kasutatakse ka, kui soovitakse väljendada seda tunnet, kus miski ei tundu korda minevat ega tähtis olevat. Ükskõiksus? Või lihtsalt ebakindlus?
Kas pole mitte suurem osa inimkonna ajaloost millegi ebakindla ja järjekindlusetu kuhjumine? Kui palju ja kas on ses pidevalt edasipürgivas ühiskonnas kindlust vaja? Võibolla piisab ainult armastusest?
Mizuki väljendab oma lavastuses liikumise ja kehaga neid igikestvaid dilemmasid – kas jääda paigale, oodata tuult ja edasi minna, või leppida tuuletusega andmata lootusele võimalustki.
1000 kurge – Aasia sõnatu teatri festival
25.-29. oktoobrini toimub festival “1000 kurge”. Nelja päeva jooksul vallutavad maailmatasemel tants ja muusika nii Viimsi kui ka Tartu. Aasia ja Eesti etenduskunstnike lavastusi saab näha sel korral Viimsi Artiumis, Tartu Uues Teatris ja Eesti Rahva Muuseumis. Festivali läbivaks jooneks on tunnetus, liikumine, tants ja muusika.
Inimsüdame Suur Soov voogab sõnadest üle… Kuidas seda väljendada, kuidas esitada oma palve? Käsi leiab paberi, sõnumilinnuks saab volditud kurg. Voldid ühe, oled Kunstnik – naudid tehtud tööd; voldid sada, oled Meister – mõtetes tugev; voldid tuhat, oled Nägija – tunned inimsüdame jõudu!
Festivali nimi “1000 kurge” viitab nii jaapani legendile, kus paberlinnud oli levinud kink pruudile või vastsündinule sümboliseerimaks pikka ja head elu, ja on tabavas võrdluses ka Jaapani kuulsa nobelisti Yasunari Kawabata samanimelise romaani hõrgu detailitäpsusega sümboliseerides inimsüdame igavikulist rännuigatsust.
Festivalil astuvad üles etendajad Lõuna-Koreast ja Jaapanist, Eestist on seekord programmis loomingulise koosluse *birdname ballett “Kuldne tempel”.